Pravo turizma

Na področju pravnih razmerij, ki nastajajo v turizmu pravno pomoč v obliki pravnega svetovanja in zastopanja v različnih sporih nudim tako potrošnikom, gostom turističnih potovanj, kot tudi turističnim agencijam, turističnim vodnikom in ostalim turističnim udeležencem.

Turistična pravna razmerja urejajo pravne norme z različnih pravnih področij (predvsem s področja gospodarskega, pogodbenega in potrošniškega prava), ki so z razvojem praks in običajev turističnega udejstvovanja s časom do določene mere pridobile samosvoj in avtentičen pomen. V področje prava, ki ureja turistična razmerja spadajo na primer vprašanja pravic in obveznosti turističnega podjetja in turista, pravne ureditve varstva gosta kot potrošnika, splošnih pogojev poslovanja turističnih podjetij, statutsnopravnega urejanja turističnih podjetij in njihovo povezovanje, odgovornosti turističnih podjetij za škodo, ki jo utrpijo gosi, omejitve te odgovornosti in ekskulpacija odgovornosti, odgovornosti za nastalo škodo iz pogodbenih razmerij med turističnimi podjetij in različnih pogodb med turističnimi podjetji in potrošniki (tudi atipične pogodbe kot so franšizing in time sharing - časovni zakup).

Nekatere od tipičnih turističnih pogodb so urejene v Obligacijskem zakoniku. S pogodbo o organiziranju potovanja se organizator potovanja zavezuje, da bo priskrbel potniku skupek storitev, ki jih sestavljajo: prevoz, bivanje in druge storitve, ki so z njima povezane, potnik pa se zavezuje, da bo organizatorju za to plačal skupno (pavšalno ceno). S posredniško pogodbo o potovanju se posrednik zavezuje, da bo v imenu in na račun potnika sklenil bodisi pogodbo o organiziranju potovanja bodisi pogodbo o eni ali več posebnih storitvah, ki omogočajo neko potovanje ali bivanje, potnik pa se zavezuje, da mu bo za to plačal. Z altomajsko pogodbo se gostinec zavezuje, da bo dal v določenem času turistični agenciji na razpolago določeno število ležišč v določenem objektu, nudil gostinske storitve osebam, ki jih pošlje agencija, in ji plačal določeno provizijo, ta pa se zavezuje, da si bo prizadevala jih zasesti oziroma da bo gostinca v določenih rokih obvestila, da tega ne more, ter da bo plačala ceno opravljenih storitev, kolikor je izkoristila najete hotelske zmogljivosti. Poleg navedenih se v turizmu sklepajo še pogodba o prevozu, podizvajalska pogodba, pogodba o franšizingu, pogodba o časovnem zakupu, e-pogodbe v turizmu in številne druge tipične in atipične pogodbe potrošniškega in gospodarskega prava.

08.07.2024

ODPOVED TURISTIČNEGA POTOVANJA, DOBROPIS ALI VRAČILO DENARJA? - Ali mora turistična agencija potrošniku v primeru odstopa od paketnega turističnega potovanja z njene strani, potrošniku vrniti denar ali mu lahko ponudi dobropis?

Izdaja dobropisa oziroma vrednotnic namesto povračila vplačanega denarja je v primeru odstopa od paketnega turističnega potovanja s strani organizatorja potovanja neprimerna in nezakonita. V primeru odstopa od pogodbe s strani organizatorja, je le-ta dolžan potrošniku brez nepotrebnega odlašanja, najkasneje pa v 14 dneh, povrniti opravljena plačila.