Upravno pravo
Svetovanje in zastopanje nudim strankam v vseh upravnopravnih postopkih, pri čemer dajem poseben poudarek na učinkovitost in ekonomičnost pri uresničevanju njihovih upravnopravnih interesov. Upravnopravni postopki se lahko vodijo v zvezi z različnimi pravnimi interesi (npr. davčni postopki, postopki iz uveljavljanja različnih zavarovanj, gradbeni postopki, carinski postopki, inšpekcijski postopki, postopki v zvezi s centri za socialno delo, itd.), pri čemer se posamezniki običajno soočajo z izjemno asimetrijo znanja in informacij napram državnim organom in nosilcem javnih pooblastil. Posamezniki, ki želijo svoje pravne interese napram državi uspešno in učinkovito uveljaviti, s pooblastitvijo odvetnika izpostavljeno asimetrijo izravnajo ter vzpostavijo večjo enakost moči v upravnopravnih postopkih.
Javnopravno razmerje
Upravno pravo obravnava javnopravna razmerja med posamezniki (fizičnimi ali pravnimi osebami) in oblastjo (državo ali lokalno skupnostjo), delovanje in dejavnosti posameznih organov javne uprave in pravice, obveznosti in pravne koristi, ki jih imajo posamezniki iz javnopravnih razmerij (na različnih področjih, npr. na področju socialnega varstva, zdravstva, šolstva, kulture, izobraževanja, znanosti, turizma, gostinstva, prometa, kmetijstva, industrije, financ, davkov, gradbeništva itd.). Za upravnopravna razmerja je značilna izrazita neenakost moči med udeleženci postopka, saj posamezni subjekt samostojno nastopa napram državnemu aparatu pri izvajanju oblasti. Upravni postopek je postopek v katerem se uveljavljajo pravice, dolžnosti in pravne koristi posameznikov na posameznih upravnih področjih. Upravni postopek vodijo državni organi, samoupravne skupnosti in tiste (pravne ali fizične) osebe, ki imajo pooblastilo za opravljanje javnih nalog (koncesija, javno pooblastilo itd.).
Upravni postopki
Upravni postopek se lahko začne na pobudo organa, ki je pristojen za odločanje v upravni zadevi (ex offo, tj. po uradni dolžnosti) ali na zahtevo stranke. Zoper odločbo s katero je bilo v upravnem postopku odločeno o njegovi pravici, dolžnosti ali pravnem interesu, ima posameznik pravico do pritožbe, o kateri odloča organ druge stopnje, tj. višji upravni organ, kot tisti, ki je odločal v postopku na prvi stopnji (npr. o pritožbi zoper odločbo upravne enote običajno odločajo ministrstva). V kolikor upravne odločbe stranka ne more izpodbijati s pritožbo, ker je bilo dokončno odločeno o njenem zahtevku oziroma o njenem pravnem položaju v postopku, ki se je začel po uradni dolžnosti, je upravna odločba dokončna. Zakonitosti dokončnih upravnih aktov, s katerimi se posega v pravni položaj prizadetega posameznika lahko slednji izpodbija s tožbo in začetkom postopka upravnega spora pred sodiščem. Upravni postopek in upravni spor urejata Zakon o upravnem postopku in Zakon o upravnem sporu.
Upravnopravni postopki se lahko vodijo v zvezi z različnimi pravnimi interesi (npr. davčni postopki, postopki iz uveljavljanja različnih zavarovanj, gradbeni postopki, carinski postopki, inšpekcijski postopki, postopki v zvezi s centri za socialno delo, itd.), pri čemer se posamezniki običajno soočajo z izjemno asimetrijo znanja in informacij napram državnim organom in nosilcem javnih pooblastil, ki se s kompleksnimi postopki v njihovi pristojnosti, vsakodnevno ukvarjajo. Posamezniki, ki želijo svoje pravne interese napram državi uspešno in učinkovito uveljaviti, lahko za navedeno pooblastijo odvetnika, s čimer se izravnava že prej omenjena asimetrija ter vzpostavlja večja enakost moči posameznika in države v upravnih postopkih.
Ustavno sodišče v več zadevah presojalo ustavnost občinskih odlokov, s katerimi so občine, brez konkretnih pojasnil, spremenile namensko rabo zemljišč in s tem razjezile predvsem lastnike stavbnih zemljišč, ki so po spremembi postala kmetijska ali gozdna zemljišča. Ali sprememba namembnosti brez ustrezne strokovne podlage nedopustno posega v pravico do zasebne lastnine iz 33. člena Ustave RS?
SPREMEMBA NAMEMBNOSTI ZEMLJIŠČ - POSEG V PRAVICO DO ZASEBNE LASTNINE ? - Ali je sprememba namembnosti zemljišč brez strokovne podlage ustavna?
08.02.2025
08.08.2024
LAŽJE IN HITREJŠE ZAPOSLOVANJE TUJCEV PO INTERVENTNEM ZAKONU - Začasna ureditev na področju opravljanja dela tujih delavcev v Republiki Sloveniji po ZUOPUE
Zakon o ukrepih za optimizacijo določenih postopkov na upravnih enotah, ki velja od dne 25.07.2024 odpravlja krajevno pristojnost pri izdajanju bivalnih in delovnih dovoljenj, hkrati pa postopke za pridobivanje le-teh poenostavlja ter uvaja začasno ureditev, po kateri lahko tujci, pod pogojem izdaje soglasja Zavoda RS za zaposlovanje, nastopijo delo že pred pridobitvijo enotnega dovoljenja za prebivanje in delo, na podlagi potrdila o vloženi vlogi za izdajo enotnega dovoljenja.
08.06.2024
DOKAZOVANJE ZADOSTNIH MATERIALNIH SREDSTEV ZA PRIDOBITEV SLOVENSKEGA DRŽAVLJANSTVA Z NATURALIZACIJO
Neizkazovaje meril oz. okoliščin iz Uredbe o merilih in okoliščinah ugotavljanja pogojev pridobitve državljanstva Republike Slovenije v postopku naturalizacije, v zvezi s sredstvi, ki zagotavljajo materialno in socialno varnost, v skladu s prakso Vrhovnega sodišča, ni razlog za takojšnjo brezpogojno ugotovitev o neizpolnjevanju pogojev za naturalizacijo.
08.05.2024
NADZOR NAD OGLAŠEVANJEM VPLIVNEŽEV / INFLUENCERJEV - Ustreznost oznak za prepoznavnost oglaševalskih sporočil v objavah vplivnežev po ZVPot
Zakon o varstvu potrošnikov v 41. členu določa, da je potrebno poleg spoštovanja drugih zakonskih določil v zvezi s transparentnim poslovanjem ponudnika storitve informacijske družbe, v vseh oglaševalskih sporočilih vplivnežev zagotoviti da je jasno prepoznavno, da gre za oglaševalsko sporočilo in kdo je njegov naročnik.